Verslaafd

Mijn achilleshiel is geblesseerd en ik word daarvoor behandeld bij de fysiotherapeute op de sportschool hier om de hoek. Het schijnt een pees te zijn die door een schacht loopt en als die pees lichtelijk ontstoken is, blijft hij een beetje in die schacht hangen. Ik doe oefeningen, moet mijn hiel afwisselend koud en warm houden, zit met een tennisbal onder mijn bureau mijn voet af te rollen. Ik ga naar mijn (bijna) dagelijkse yoga en de fysiotherapeute masseert kuit en hiel twee keer per week. Het is warm in het hokje waar ze temidden van bodybuilders haar praktijk heeft. De muziek pompt van alle kanten door de gipsen wandjes heen.
'Warm hier hè,' zegt ze.
'Ja, maar ik kom net uit de sauna.'
'O, lekker.'
'Ik doe yoga in de sauna.'
'Dat kan niet gezond zijn.'
'Niet? Het voelt wel gezond,' zeg ik.
'En dan ga je zeker ook iedere dag.'
'Ik probeer van wel.'
'Dat kan niet goed zijn.'
'Niet?'
'Je bent verslaafd.'
'Ja, denk het wel.'
'Dat kan dus niet goed zijn.'
'Maar wat kan ik eraan doen? Af en toe niet gaan?'
'Precies,' zegt ze.
'O, dat doe ik wel hoor, af en toe niet gaan.'
Als ik later met een pak ijs onder mijn hiel thuis op de bank lig, denk ik na of ik wel of niet verslaafd ben aan de yoga en neem mij voor af en toe een dag niet te gaan.

Reacties

Populaire posts