Bolero

Op de administratie van Buitenkunst zit een vrouw naast me. Zij op de ene beschikbare computer en ik op de andere. Ik check mijn email. Dan hoor ik de Bolero van Ravel. Ik kan het niet laten om te kijken. De vrouw kijkt en luistert op You Tube naar een filmpje van een Bolero-uitvoering van André Rieu. Ze deint en zingt mee. Als het is afgelopen, luistert ze opnieuw en als ik mijn mail gecheckt heb en vertrek, zit ze daar nog te luisteren en mee te zingen en te bewegen. In de dagen erna zie ik haar een paar keer, de Bolero zingend, over het terrein lopen. Het is een raadsel voor. Tot de presentatie van de dansgroep op de laatste avond. Halverwege de voorstelling komt de vrouw dansend op en begint de Bolero te zingen voor het publiek. Het is best moeilijke muziek om te zingen. Probeer het maar 's. Ik moet gniffelen als ik haar zie en nu pas is het mysterie rond de Bolero-neuriënde vrouw in mijn hoofd opgelost.

Reacties

Populaire posts