Impressies van koninginnedag

Het was best rustig en lekker opgefrist door de regen. Twee meisjes in het Vondelpark verkochten ansichtkaarten die ze zelf getekend hadden. Ze hadden ook een brievenbus. Ik koos er één van een uiltje waar 'With love' bij stond. Ik kreeg een krukje aangeboden om aan de campingtafel mijn kaart te schrijven. Ik adresseerde hem aan mijn ouders en zat even in een Droste-effect toen ik schreef dat ik de kaart van twee meisjes kocht in het Vondelpark. Ik deed de kaart op de bus. Even verderop kocht ik een zelfgetekende strip van een meisje die een hele map vol strips had. De strip hangt boven mijn bureau en gaat over een draakje dat uitglijdt over een bananenschil. Het zijn drie plaatjes met eerst, daarna en ten slotte eronder geschreven. Daar moest ik om gniffelen. We zien in het eerste plaatje een draakje dat een aardbei eet. Hij zegt dat er niets gezonder is dan fruit. In het tweede plaatje glijdt hij uit over een bananenschil en zijn aardbei vliegt door de lucht. In het derde plaatje vraagt hij zich af -met zijn hoofd in verband, zijn arm en been in het gips en steunend op een wandelstok- hoe gezond fruit nou eigenlijk is.









Reacties

Populaire posts