Buren en post

Ik was even van de aardbodem verdwenen. Deadline. Toen ik vanavond thuis kwam lag er een briefje op de trap van de pakketservice van TNT post. Het pakket is bezorgd bij uw buren op huisnummer zoveel, las ik. Ik ging weer naar buiten en belde aan bij huisnummer zoveel. Piepend ging het schuifraam op tweehoog open. Een meisje van een jaar of tien hing uit het raam.
'Er is een pakket voor mij bij jullie bezorgd,' schreeuwde ik naar boven.
'Wat?'
'Er is een pakketje van mij bij jullie bezorgd.'
'Ja, dat klopt, we hadden het op de trap gelegd maar nou is het weg.'
De vader van het meisje kwam ook nog even uit het raam hangen.
'Wij hebben het niet,' zei hij.
'Ik zal nog even op mijn trap kijken,' zei ik. Het drong nog niet helemaal tot me door wat ze zeiden. Ik ging mijn eigen huis weer binnen en keek op alle etages of mijn pakketje misschien op de trap lag. Ik wist ook wat er in het pak moest zitten, want op het briefje stond ook de afzender vermeld. Het waren boeken die me een tijdje geleden beloofd waren. Mijn pakketje lag niet in ons trappenhuis. Ik moest even alles op een rijtje zetten. Het pakket was bij de buren bezorgd waar ik had aangebeld. Ze hadden beaamd dat ze het gehad hadden, beweerden dat ze het op hun trap hadden gelegd en dat het daarna verdwenen was. Wat zou er met mijn boeken gebeurd zijn?

Reacties

  1. Ik vind de reactie van die buren het raarst. Waarom lag het bij hun op de trap? Was er sprake van bombriefangst? Verwachtten ze dat er een drol in het pakje zat (en als ze dat dachten, wat denken ze dan van jou)? Zijn ze vies van post in het algemeen, laat staan van een buurpersoon? Wat is er in godsnaam gaande in dat huis! Wat lééft er bij die mensen!

    Het lijkt me duidelijk - dit is iets voor mr. Frank Visser, oftewel De Rijdende Rechter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De uitgever die de boeken stuurde reageert heel leuk. Ze stuurt mijn buren nog wat extra boeken met een briefje erbij: Jullie lezen toch zo graag. Hier stuur ik jullie nog wat. En mij stuurt ze het pakket opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is heel sympathiek van die uitgever.

    Ik denk wel dat je nog steeds de politie dient in te lichten over je overduidelijk foute buren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts