De redder

Hij ligt op de trambaan en zij loopt langs.
Hij zegt: 'Dit is geen toeval. Jij moet mij redden.'
Zij schat de situatie in en vraagt of hij in gevaar is dan.
'Ik ben heel erg in gevaar en jij bent de enige die mij kan redden.'
'De enige van alle mensen die hier lopen?' vraagt zij.
'De enige die mij de hand kan toereiken, mij overeind helpt, erdoorheen sleept en mij boven mijzelf uit tilt, maar dat is pas later.'
'Ik wist niet dat ik het in me had,' zegt ze.
'Wij hebben dat in ons.'
Zij strekt haar hand uit.
'Ik wist dat je niet aan mij voorbij zou lopen,' en hij legt zijn hand in de hare.

Reacties

  1. Mooi stukje! Maar ik heb dit nu al heel vaak gelezen. Nu wil ik een nieuw stukje. Of vind je me te dwingend, Ikwiljelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn daad bij jouw woord. Het is een beetje komkommertijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts