Tevredenheidsonderzoek

Nadat de logopedist het jongetje uit de wachtkamer naar haar spreekkamer heeft gebracht, komt ze terug met een formulier. Ze vraagt aan de vader of hij dat wil invullen. Ze zegt: ik weet alleen niet of u het allemaal begrijpt. Ik wil absoluut niet beweren dat u de taal niet spreekt, maar kunt u het ook lezen?
Ze spreekt nadrukkelijk.
De man mompelt dat het allemaal wel goed komt en de logopedist vertelt hem hoe erg van belang het is dat juist hij het tevredenheidsonderzoek invult omdat ze hier al zo lang komen. Het duurt maar tien minuten, zegt ze.
Ik lees een tijdschrift en de man zit verdiept in zijn onderzoek. Af en toe bespied ik hem en zie een formulier vol balletjes met cijfers er boven. De man streept zinnen door en vult bolletjes.
Hij vraagt me: deze vraag, staat hier dat ik de logopedist mijn geheimen zou vertellen zoals aan mijn familie en vrienden?
Ik lees de zin en zeg nee.
Er staat: zou u de logopedist aanbevelen bij familie en vrienden?
Ik zeg: als uw vrienden of familie ook een logopedist nodig hebben, zou u ze dan hierheen sturen? Zou u zeggen: deze logopedist is heel goed, en ik steek mijn duim omhoog.
De man moet lachen. Hij zegt: ik dacht dat ze vroegen of ik geheimen heb.




Reacties

Populaire posts