Nieuwe warmte

Vanaf drie hoog kijk ik naar beneden. Er is een parkeerplaats precies voor de deur en mijn zus manoeuvreert haar veel te grote auto in het kleine vak.
'Mijn zus rijdt heel goed', zeg ik tegen de cowboy die uit het andere raam hangt.
'Wat een slee.'
'Ze wil die auto eigenlijk wegdoen, maar ze vindt hem ook handig omdat ze dan onze ouders kan rondrijden.'
De laatste tijd rijden we onze ouders vooral naar ziekenhuizen en begrafenissen maar vandaag is een leuke dag, want ze komen ons nieuwe huis bekijken. Mijn vader stapt uit de bijrijderstoel. Van bovenaf is hij best kaal. Mijn zus helpt mijn moeder van de achterbank. Als ze allemaal buiten de auto staan, roepen we. Zoekende blikken naar boven en uitgelaten hallo's als ze ons in de lucht ontdekken. Ik ga de deur open doen.

'Hebben wij jou eigenlijk iets beloofd voor het nieuwe huis?' had mijn vader de dag daarvoor geïnformeerd.
'Ja, we hebben een heel leuk kacheltje besteld. Jullie kunnen het alleen nog niet in het echt zien, maar wel op een foto.'

Ik krijg een envelop waarop staat: Een nieuw huis: dus nieuwe warmte uit een prachtig kacheltje. Veel geluk in die koestering! Ik lees het extra mooi voor omdat ik weet dat mijn vader daarvan geniet. Omdat hij het geschreven heeft.

Mijn zus wil behalve op bezoek komen ook nog even wat doen en ze wit een plafonnetje. Voor mijn ouders heb ik wat kranten gekocht en ze zitten zoet te lezen. Ze durven bijna niks te zeggen, want als ik af en toe bij ze kom zitten, lezen ze gewoon verder. Ik plamuur wat gaatjes in hun buurt.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts